Potential is het Marketing & Communicatie adviesbureau opgericht door Jolanda Goense. De opdrachten weergegeven op deze website zijn door haar persoonlijk vervuld.
Wilt u groei realiseren door het inschakelen van Potential, dan wordt uw opdracht door haar gedaan. Na de eerste gesprekken wordt uw opdracht dus niet door een junior uitgevoerd. Potential werkt in de vorm van een netwerk organisatie. Wanneer specialistische kennis nodig is, wordt een expert uit haar netwerk ingeschakeld.
Na afronding van haar studie Bedrijfseconomie heeft Jolanda Goense ruim 30 jaar ervaring opgedaan als Marketing en Communicatie Manager bij gerenommeerde organisaties als FrieslandCampina, ANWB, ING en Douwe Egberts Nederland. Daarnaast heeft ze bij verschillende kleine organisaties gewerkt.
In deze periode heeft ze een groot aantal strategie opdrachten vervuld bij organisaties als Essent, ABN AMRO en Aviko. Deze strategische plannen hebben een merkbaar effect gehad op de commerciële koers van deze grote organisaties.
Praktische ervaring is opgedaan met allerlei vormen van online marketing, zoals Affiliate Marketing. Gecombineerd met de kennis die zij heeft opgedaan tijdens verschillende communicatie opdrachten is een brede ervaring opgebouwd op het gebied van online communicatie.
Kennis wordt continu up-to-date gehouden door het bijwonen van seminars en congressen, het lezen van managementboeken en het volgen van cursussen en opleidingen. Onderstaand een overzicht.
Opleidingen & Trainingen
Jaar | Opleiding / cursus | Cursus organisatie |
2020 | Schrijven voor het web | Leene Communicatie |
2015 | Agile / Scrum | ImprovemenT |
2015 | Nieuwsbrieven maken | Online Zelf Ondernemen |
2014 | Pinterest, LinkedIn gevorderd | Online Zelf Ondernemen |
2014 | Hoger in Google, Google Analytics | Online Zelf Ondernemen |
2013 | Facebook gevorderd | Cactus Marketing |
2010 | Google Adwords | |
2010 | Schrijven in de juiste stijl | Boertien Groep |
2009 | Digitale Marketing Update | Werfselect |
2008 | Management van mensen | De Baak |
2007 | Prince2 Foundation | ICM |
2003-2004 | Plan van Aanpak, Veranderkunde | Twijnstra Gudde |
2002 | Coaching | SensAbility |
2000 | Direct Mail Business Class | PTT Post Mediaservice |
1999 | Ontwikkelingen in de Retail | INSEAD |
1997 | Onderhandelen | F. Philips |
1995 | Marketing Communicatie A | SRM |
1994 | Marketing Program | Sara Lee/DE |
1985-1990 | Bedrijfseconomie met specialisatie Marketing | Universiteit van Tilburg |
1990 | Afstudeerstage over Life-Style segmentatie | Philips Domestic Appliances and Personal Care |
1979-1985 | Gymnasium-B | Mollerlyceum Bergen op Zoom |
Talenkennis
Spreken | Schrijven | Lezen | |
Engels | Vloeiend | Zeer goed | Zeer goed |
Frans | Goed | Redelijk | Goed |
Duits | Redelijk | Basiskennis | Goed |
Nevenactiviteiten
2018-heden | Women in Business Oudewater - voorzitter vanaf september 2021 - bestuurslid Marketing tot september 2021 |
2018-2020 | Vrouwen Netwerk Rijnstreek, lid Programma Commissie |
2013-2016 | Initiatiefnemer cursus organisatie Online Zelf Ondernemen Trainer Online Strategie en Affiliate marketing |
2013-2015 | Oudewater 750 jaar, formuleren marketingplan merchandising, realisatie fotomozaïek |
2009-2010 | Ontwikkelen en verzorgen workshop ‘Strategie in tijden van crisis’ |
2005-2009 | Lid Medezeggenschapsraad Mariaschool Oudewater |
1992-1995 | Bestuurslid Politieke Jongeren Organisatie Amsterdam - Secretaris en Vice-voorzitter regio Amsterdam - Voorzitter/Oprichter PR-commissie |
1988-1990 | Bestuurslid/Bemiddelaar Integrand |
1987-1988 | Student-assistente Mentoraat Katholieke Universiteit Brabant |
Samenwerken?